يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۱۶ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
گفت و گو دیباچه با کارگردان نمایشِ «اتول سورون طهران الف ۱» که برای بار دوم به روی صحنه می رود

به گزارش دیباچه، نمایشِ « اتول سورون طهران الف ۱ » به کارگردانی و تهیه کنندگی « شهروز دل افکار » در سالن « استاد ناظرزاده کرمانی » در مجموعه ایرانشهر بر روی صحنه است. « دل افکار » که در کارنامه خود هم اثر سینمایی و هم نمایشی دارد، این بار به یک نمایشنامه اثر «باقر سروش» رو آورده است. اثری که چند سال پیش هم یک بار بر روی صحنه برده بود. به بهانه این نمایش با او به گفت و گو نشستیم.

اجرای مجدد، اثر را صیقل می‌دهد | برخوردِ نسلِ قاجار با تکنولوژی و خَلقِ لحظات کمدی؛ وقتی شاه حرمسرا را به گاراژ تبدیل می‌کند!

« شهروز دل افکار » از اجرای دوباره نمایش «اتول سورون» به «دیباچه» می‌گوید: در حقیقت این نمایش را من یک بار در دوران کرونا اجرا کردم و چون در آن زمان در بدترین شرایط ممکن بودیم و نتوانستم اجرای کامل و دلخواه خودم را بروم، تصمیم گرفتم، مجدد این نمایش را به روی صحنه ببرم. در همان روز‌ها هم مطمئن بودم باید این نمایش را در زمان مناسب دیگری دوباره به صحنه بیاورم. نمایشنامه ی کار به طور کامل توسط آقای سروش نوشته شده و دخل و تصرفی در آن نشده است. من او و قلمش را خیلی دوست دارم. سال هاست که با هم کار می‌کنیم و تجربه خوبی برای من است.

اجرای مجدد، اثر را صیقل می‌دهد | برخوردِ نسلِ قاجار با تکنولوژی و خَلقِ لحظات کمدی؛ وقتی شاه حرمسرا را به گاراژ تبدیل می‌کند!

او از اعمال تغییرات در اجرای جدیدش می‌گوید: هر اجرایی وقتی مدت زمانی از آن می‌گذرد، پخته‌تر می‌شود، دقیقا مثل زندگی واقعی؛ من فکر می‌کنم این اجرا هم پخته‌تر شده است، چند کاراکتر اضافه شده و کمی به طنز آن‌ها نیز افزوده ایم. در واقع می‌توان گفت کار صیقل خورده است. من فکر می‌کنم این اجرا اثر بهتری شده است.

اجرای مجدد، اثر را صیقل می‌دهد | برخوردِ نسلِ قاجار با تکنولوژی و خَلقِ لحظات کمدی؛ وقتی شاه حرمسرا را به گاراژ تبدیل می‌کند!

این بازیگر تئاتر و سینما ادامه داد: به دلیل اینکه تعداد بازیگران زیاد است، از فرم‌های زیادی می‌توان استفاده کرد که چشم نواز باشد و نظر تماشاگر را جلب کند. نمایش یک نمایش تاریخی است و برخورد نسل قاجار با تکنولوژی را به تصویر می‌کشد که باعث خَلقِ لحظات کمدی می‌شود. همین هم باعث می‌شود شاه، حرمسرا را به گاراژ تبدیل کند تا جایی که شیفته اتومبیل‌ها می‌شود. در واقع داستان ما تا یک جا‌هایی مستند است، مثلا آنجا که اتومبیل‌ را به دستور مظفرالدین شاه از اروپا به ایران می‌آورند. اگر اشتباه نکنم سه اتومبیل‌ بوده که در بین راه، دوتای آن به مشکل می‌خورد و تنها یکی از آن‌ها به دست شاه می‌رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳